10 / 4 140 další
Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron
Novinky > Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron
Modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou první kompaktní SUV s elektrickým pohonem značky se čtyřmi kruhy, která nabízejí všestrannou praktičnost pro každodenní provoz, pokrokový design koncepčních studií a lokálně bezemisní cestování.
Oba modely přesvědčí novou dimenzí prostoru v interiéru a průkopnickými řešeními v oblastech ovládání, zobrazování a asistenčních systémů. Průhledový displej s rozšířenou realitou zcela novým způsobem propojuje reálný svět s virtuálním.
Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW (299 k). Všechny verze nabízejí jízdu s nulovými lokálními emisemi a dlouhým dojezdem, rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd za ideálních podmínek (WLTP) o 130 kilometrů a komfortní nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 kilometrů. V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů. Ceny jednotlivých modelů pro Českou republiku budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna 2021.
Další krok značky Audi: vnější design
Audi činí s modely Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron další krok ve vývoji designového stylu u elektromobilů. Obě kompaktní SUV přinášejí do sériové výroby tvarová řešení, s nimiž na začátku roku 2019 přišly studie Audi Q4 concept a Audi Q4 Sportback e-tron concept. Design okamžitě zaujme výraznými proporcemi s krátkým předním převisem, velkými koly a vypracovanými svaly. Všechny linie jsou vedeny s maximální precizností, rozdělení ploch je přehledné a minimalizované. U modelu Audi Q4 Sportback e-tron ústí mimořádně nízká linie střechy ve stylu kupé do expresivně tvarované zádě. Nízko umístěný zadní spoiler přitom rozděluje zadní okno na dvě části. Jak je pro značku Audi typické, vyznačuje se její moderní design současně také funkčností a aerodynamikou. Q4 e-tron dosahuje součinitele aerodynamického odporu vzduchu 0,28, Sportback se může pochlubit hodnotou 0,26.
Jedno vozidlo pro všechny účely a pro každého: praktická každodenní elektromobilita
Modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron jsou díky své mnohostrannosti ideálními partnery pro všechny situace. S vnější délkou 4,59 metru nabízejí uspořádání interiéru, které cestujícím poskytne nebývalý prostor překračující hranice známých tříd. Nabídka prostoru v interiéru je porovnatelná s SUV vyšší třídy. K tomu přispívá i chybějící středový tunel. Vzdušný prostor je k dispozici nejen na sedadlech vpředu, ale i vzadu. Cestující na zadních sedadlech vděčí za velkorysý prostor pro nohy výhodám technické platformy, která byla koncipována výhradně pro elektromobily. Modelová řada Q4 e-tron nabízí velký počet odkládacích prostorů s celkovým objemem 25 litrů. V horní části dveří jsou integrovány držáky pro bezpečné uložení lahví o objemu až 1,0 litru. V této ergonomicky výhodné poloze jsou lahve s pitím ve snadném dosahu.
Také zavazadlový prostor překonává v kompaktní třídě běžné rozměry, a odpovídá tak střední třídě. V závislosti na poloze opěradel zadních sedadel je jeho objem v modelu Q4 e-tron 520 až 1490 litrů, ve verzi Sportback to je 535 až 1460 litrů pod elektricky ovládaným zadním výklopným víkem. Za oba modely je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při stoupání 12 procent), u příslušných variant quattro to může být dokonce až 1200 kilogramů.
Další silnou stránkou v každodenním provozu je dlouhý dojezd – Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 k: 17,3 – 16,3 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) ujede na jedno nabití akumulátorů až 520 kilometrů (WLTP). Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW lze za ideálních podmínek doplnit během deseti minut dostatek elektrické energie pro ujetí cca 130 kilometrů (WLTP). Doma může zákazník ovládat nabíjení prostřednictvím aplikace myAudi App na chytrém telefonu. Stejným způsobem lze zapnout i klimatizaci interiéru před jízdou.
Nové nápady pro novou éru: interiér a ovládání
Interiér modelů Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron je prostorný a vzdušný. Přístrojová deska je zaměřena na řidiče a rozdělena do samostatných částí. Přístrojová deska nese dva displeje, které jsou současně designovým prvkem. Ozdobné obložení na straně spolujezdce se bude krátce po uvedení na trh dodávat na přání s novou technickou tkaninou, která obsahuje recyklované materiály. Samostatný horizontální ovládací panel nese volič provozních režimů pohonu. Ve sportovním interiéru S line jsou sedadla čalouněna tkaninou s vysokým podílem recyklovaného polyesteru. Pro sedadla jednoho vozu se zužitkuje 26 recyklovaných lahví PET o objemu 1,5 litru. Zcela nový je také volant s dotykovými plochami beze spár, jejichž prostřednictvím ovládá řidič digitální panel sdružených přístrojů. Ovládání informačního, zábavního a navigačního systému probíhá primárně prostřednictvím centrálního displeje MMI touch, který bude od konce letošního roku k dispozici také ve větší verzi s úhlopříčkou 11,6 palce. Třetí možností je hlasové ovládání s rozpoznáváním hovorového jazyka. Na přání mohou být modely Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron vybaveny další inovací – průhledovým displejem s rozšířenou realitou. Tento systém vkládá do reálného okolí pokyny některých asistenčních systémů a navigační symboly. Řidič je tak může mnohem rychleji a lépe vnímat. Dynamické zobrazení využívá velkou zobrazovací plochu a řidič ho vnímá, jako by se virtuálně vznášelo ve vzdálenosti 10 metrů nebo více. Je to efekt, který nepřestává fascinovat.
Pro městské dojíždění i dlouhé cestování: akumulátory, pohony a nabíjení
Portfolio pohonů pro oba kompaktní elektromobily splňuje očekávání naprosto odlišných skupin zákazníků – od řidičů, kteří se pravidelně pohybují po městě, až po řidiče, cestující na dlouhé vzdálenosti. Jeho součástí jsou dvě varianty akumulátorů a tři varianty pohonu. Kompaktní sada akumulátorů pro model Q4 35 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7 – 15,8 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) nabízí využitelnou kapacitu 52 kWh (celková 55 kWh), u velké akumulátorové baterie pro modely Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) a Q4 50 e-tron quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,8 – 16,5 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) to je 77 kWh, resp. 82 kWh. U modelů Q4 35 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 16,7 – 15,8 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) a Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,3 – 16,3 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) pohání zadní kola jeden elektromotor, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k), resp. 150 kW (204 k). Vrcholná verze Q4 50 e-tron quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 17,8 – 16,5 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) využívá dva elektromotory, které zajišťují elektrický pohon všech kol. Jejich celkový nejvyšší výkon je 220 kW (299 k) – to postačuje ke zvládnutí sprintu z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a k dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 180 km/h. Z důvodu hospodárného provozu se elektromotor na přední nápravě připojuje pouze v případě, že řidič požaduje vysoký výkon nebo lepší trakci. Důležitým přínosem pro energeticky hospodárný provoz je také inteligentní rekuperace, která zohledňuje mimo jiné data navigačního systému a topografii. Na přání dodávané tepelné čerpadlo využívá odpadní teplo vysokonapěťových modulů a okolního vzduchu k efektivnímu klimatizování interiéru. Především při delších jízdách tak významně přispívá ke zvýšení hospodárnosti.
Obě nová elektricky poháněná SUV značky Audi mohou uživatelé nabíjet střídavým (AC) nebo stejnosměrným (DC) proudem. V závislosti na sadě akumulátorů lze využívat různé nabíjecí výkony. U kompaktní akumulátorové baterie dosahuje nabíjecí výkon až 7,4 kW (AC), ale při rychlém nabíjení HPC (High Power Charging) stejnosměrným proudem (DC) to může být až 100 kW. Velká sada akumulátorů umožňuje ve standardní výbavě nabíjecí výkony až 11 kW (AC), resp. až 125 kW (HPC).
Audi e-tron Charging Service zpřístupňuje s jednou nabíjecí kartou 210 000 veřejných nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích, z toho je 4400 rychlonabíjecích přípojek HPC (stav k dubnu 2021). Majitelé elektromobilu Audi Q4 e-tron neplatí v tarifu Transit v prvním roce žádný základní poplatek. U tohoto tarifu profitují především ze zvýhodněných podmínek v rámci sítě IONITY.