10 / 3 810

Auto, které opravdu jezdí za 3,5 litru. VW Polo 1.4 TDI je úsporná vzácnost, jeho tříválec taková katastrofa nakonec není

1.3.2024 |  Štítky: VW | ojeté vozy

Moderní benzinové motory jsou natolik výkonné a hlavně úsporné, že vedle nich diesel nemusí vůbec dávat smysl. Platí to hlavně o malých autech, ve kterých byl diesel už nesmyslně drahý a zas tolik neušetřil. Přesto může tříválcové Polo v naftě pár lidí zajímat. Jezdí fakt za málo.

 

Co si budeme nalhávat. Stačí sáhnout po verzi 1.2 TSI s „řemenovým“ čtyřválcem a máte pak jedno z nejlepších malých aut. S takovým motorem se dá hravě jezdit za méně než šest litrů na 100 km, a pokud váš roční nájezd činí do 15 000 km, tak nemáte co řešit. Ale co dálkoví cestovatelé? U nich by diesel nevyhrál?

Můžete namítnout, že na padesátitisícové roční nájezdy si koupíte asi pohodlnější auto než malé Polo, ale někdo třeba velké auto nechce, případně má možnost tankovat cenově výhodnější naftu na firemní kartu. Pak už úsporný diesel smysl dávat může i při běžných nájezdech do 20 000 km ročně.

 

V českých inzerátech sice tyto diesely jsou, ale hlavně ve fabiích. Polo s tímto motorem je trochu vzácnost. Využili jsme tak příležitosti a jedno si půjčili. Uvidíte, že zas taková katastrofa tento tříválec není, a určitě se najdou lidé, kteří v něm budou spatřovat zajímavou možnost důstojného, ale pořád levného provozu.

 

Aktuálně je v inzerátech zhruba 150 vozů VW Polo páté generace a nejdostupnější se dají sehnat už od 80 000 Kč. Naftových motorizací je jen asi pětina, zhruba 14 % aut v inzerátech má automatickou převodovku. Modernizované Polo po faceliftu z roku 2014 se dá sehnat od 130 tisíc Kč, pokud vám stačí atmosférický litrový tříválec a nevadí vám vyšší nájezd vozu.

Nejdostupnější verze 1.4 TDI jsou k mání za asi 150 000 Kč, mají za sebou ale velmi vysoký nájezd, často přes 200 000 km. Za 200 000 Kč se dá koupit slušné Polo 1.2 TSI s nájezdem do 100 000 km, pokud byste netrvali na naftě.

 

Pořád je to dobré auto

Pátá generace VW Polo je dobré auto a i dnes, po 15 letech od uvedení na trh, má pořád co nabídnout. To, že ve voze není miliarda dotykových displejů a dalších moderních „kravin“, nakonec může plno lidí vnímat jako výhodu a nutno říci, že na jednoduchosti tohoto malého Volkswagenu něco je. Je tu klimatizace, základní komfortní prvky a člověk brzy zjistí, že nic honosnějšího na denní ježdění nepotřebuje. I otravný stop/start se tu vypíná jedním velkým tlačítkem a nemusíte se kvůli němu (a dalším protivným „asistentům“) proklikávat dotykovým displejem do sedmnáctého podmenu na třicáté osmé stránce šedesáté druhé nabídky.

Polo vždycky dobře jezdilo. Neoznačíte ho za sportovní auto (to musíte jít po verzi GTI), ale podvozek a řízení jsou dobře nastavené a řidič v tomto vozidle netrpí, i když má hlučnější naftový tříválec. Mnoho lidí bude sice o tomto autě uvažovat jen pro sebe nebo maximálně na občasné cesty ve dvou, ale i dozadu si dospělí sednou a delší cestu tu přežijí. Samozřejmě ale ne v takovém komfortu jako v Passatu. Pokud však neměříte dva metry, máte dvě děti a už nevozíte kočárek, můžete toto Polo používat jako normální rodinné auto. Kloubový Ikarus kvůli dětem opravdu nepotřebujete. Ani Multivan.

 

U Pola potěší ale i celková kultivovanost a pocit solidně udělaného vozu. S naftovým tříválcem si sice moc akustické kultivovanosti neužijete, ale Polo není taková ta laciná skořápka, jak některá malá auta působit mohou. Samozřejmě tu místy najdete levné materiály, ale spíše tam, kam se běžně nedíváte a nesaháte.

 

Celkové hodnocení: Ojetý VW Polo 1.4 TDI

Pro lidi, kteří najezdí zhruba 15 000 km za rok, nemá naftové Polo moc velký význam. Leda by takové cesty byly výhradně mimo město a spíše po dálnici. Benzinové motory TSI nové generace jsou spolehlivé a úsporné, takže diesel 1.4 TDI ocení spíše ten, kdo jezdí opravdu hodně, případně má přístup k cenově výhodnější naftě.

 

Pokud je ale naftový motor v pořádku, auto má za sebou pečlivě vedenou servisní historii a budete se o něj dále odpovídajícím způsobem starat, mělo by vydržet ještě dlouho. Polo jako takové je opravdu dobré auto a je vlastně jedno, jaký má motor. I naftový tříválec si svého majitele určitě najde.

 

 

www.garaz.cz

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků